Bij het opstellen van een Hub wil ik gegevens ophalen uit meerdere GetConnectoren. Hiervoor heb ik bij Bronnen twee verschillende connectoren toegevoegd (zonder filters). GetConnector 1 wordt gebruikt in de Mapping om te definiëren welke gegevens opgehaald moeten worden in de Hub. In de Bron van GetConnector 2 is een relatie gemaakt, waarbij het bronveld uit deze connector aan het bronveld van GetConnector 1 wordt gerelateerd.
De GetConnectoren zijn qua velden identiek aan elkaar en uit beiden komt output. Ze komen uit twee verschillende omgevingen. Bij het testen van de Hub wordt echter maar één testresultaat weergegeven, terwijl ik vanuit beide omgevingen resultaat zou willen hebben. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?
Als je bronnen aan elkaar koppelt is er altijd één basisset. Dat is de bron waar je geen relatie vastlegt.
Er zijn (in de basis) evenveel doelregels als bronregels.
Als je een 2e bron toevoegt en een relatie legt naar de 1e bron worden de gegevens van de 2e bron toegevoegd aan de 1e bron. Het aantal doelregels wordt echter niet meer, ook al bevat de 2e connector meer regels dan de 1e connector.
HubBI heeft inmiddels echter ook de mogelijkheid om bronregels te dupliceren. Ook bestaat sinds enkele dagen de mogelijkheid om scripting o.b.v. Excel formules toe te passen.
Wil je per mail (bob.hoefnagels@ijk.nl) even kort toelichten wat je wilt bereiken in HUbBI? Dan bekijken we of we een oplossing kunnen bieden voor jouw specifieke situatie.