UPN veld automatisch vullen bij gebruiker

Omschrijving Hub

Deze hub zorgt ervoor dat het UPN veld automatisch wordt gevuld in de gebruiker.

Sjablonen

De volgende GetConnectoren/gegevensverzamelingen worden gebruikt

Getconnector: ‘HubBI_Employees_UPN.gcn

Hub sjabloon: UPN vullen.hub

Hoe gebruik ik een Hub sjabloon?

Om een sjabloon in jouw HubBI omgeving te gebruiken ga je naar het menu “Hubs” en klik je op “Toevoegen”, vervolgens kies je voor "Importeren’.

Vervolgens drop je het .hub bestand in het kader om hem te importeren.

Inrichting

Na het importeren ga je de hub controleren of deze volstaat voor jou situatie en/of er nog eventueel aanpassingen nodig zijn.

Bronnen: bij de getconnector het knopje wijzigen aanklikken en de omgeving en de getconnector selecteren en opslaan.

Filter bij de bronnen: controleer of de filter die is ingesteld voldoet.

Mapping: check alle velden. In de standaard hub wordt het ‘E-mail werk’ gebruikt voor het UPN veld.

Check ook de getconnector of de filter volstaat.

Testen

Test de hub eerst even voor een aantal medewerkers en op een testomgeving voordat je deze op productie aanzet.

Tip: mocht je toch op productie moeten testen dan kun je bij het tabblad “Bronnen” de “Filters” gebruiken om bijvoorbeeld één medewerker te selecteren. Zo kun je makkelijk kleinschalig testen.

Wil je filteren op meerdere personeelsnummers dan kun je deze toevoegen met ; ertussen.

Download hier de benodigde bestanden voor deze hub

HubBI_Employees_UPN.gcn (3,8 KB)
UPN vullen.hub (8,6 KB)

1 like

Ik heb een toevoeging aan het filter, in de getconnector, bedacht waardoor alleen maar de medewerkers worden opgehaald waarbij de upn leeg is of de upn niet overeen komt met het werkmail. Dit zorgt ervoor dat niet telkens alle regels worden opgehaald (en mogelijk overschreven). Ik hoor graag of dat er nog mogelijke risico’s/gebreken aan deze toevoeging zitten.

HubBI_Employees_UPN_extra_filter.gcn (6,5 KB)

1 like