Waarde in de hubbi komt niet overeen met de getconnector

Bij het werken met een rooster obv uren per week in AFAS, is het niet mogelijk om gebruik te maken van de verlofintregratie. Ik wil dit oplossen door met Hubbi de verlofboeking uit afas op te halen en vervolgens de hubbi het aantal uren als loonmutatie of nacalculatieregel te laten boeken in Afas. Dit lijkt goed te gaan op 1 ding na. In de Getconnector wordt netjes het aantal uur dat ik nodig heb meegegeven, maar als ik de hubbi test geeft hij een hele andere waarde (van de uren) dan dat ik in de getconnector terug vind. Het lijkt erop alsof hij het aantal uur vanuit de getconnector vermenigvuldigd met 60 (minuten??)
Wat kan ik doen om dit op te lossen?


Hoi @monique, dank voor je 1e post!

In plaats van de waarde 1 op 1 over te nemen kun je ook kiezen voor type mapping = Functie.

Vervolgens kun je het veld uit de connector toevoegen als bronveld.

image

Als je dat hebt gedaan kun je vervolgens de functie ‘Rekenen’ toepassen. Zou je het aantal uur daar eens willen vermenigvuldigen met 60 en kijken of dat het gewenste resultaat oplevert. Zie de print-screen hieronder als voorbeeld.

image

Mocht het niet lukken dan horen we het natuurlijk graag!

Beste @Bob,

Door te vermenigvuldigen met 60 wordt de waarde alleen maar hoger. Maar ik heb het bronveld nu gedeeld door 60 en dan krijg ik wel de juiste waarde. Dank je wel voor de tip :grinning:.

Weet jij ook waarom de Hubbi die waarde anders geeft dan wat er in de getconnector meegegeven wordt? Ik zou daar graag meer over leren zodat ik ook kan begrijpen waarom sommige velden niet 1 op 1 overgenomen kunnen worden.

Beste @monique.vanderwart, mooi dat het is gelukt :smiley:.

Het importeren van uren in AFAS brengt altijd wat uitdagingen met zich mee. Een loonmutatie verwacht een getal (decimalen), terwijl je vanuit de verlofboeking uren ophaalt.

Ook als je deze import handmatig in Profit zou uitvoeren loop je hier tegenaan. Dit is dus een technisch “AFAS ding” en heeft niets met HubBI te maken.