E-mail contact ophalen en vullen bij e-mail persoon geeft foutmelding

Om in AFAS gebruik te kunnen maken van het signaal openstaande taken OutSite moet e-mail werk gevuld zijn op de persoon. Bij het aanmaken van een contactpersoon is het niet mogelijk om deze automatisch te vullen dus heb ik een HubBi aangemaakt. Het ophalen gaat goed, maar het versturen geeft onderstaande foutmelding:

ProfitErrorNumber : -2147180999 message: Connector - Er is een onverwachte fout opgetreden.

Ik probeer E-mailwerk (EmAd) 1-op-1 te vullen vanuit de bron Profit_Contacts bronveld E-mail werk.

Beste Gerco ( @g.vanolst ), dank voor je bericht. Fijn dat je onze community weet te vinden :slight_smile: !

Ik heb even gekeken naar de hub die je hebt gemaakt. Op hoofdniveau is nog niet aangegeven of de hub iets moet toevoegen, wijzigen of aanpassen.
In jouw geval wil je bij bestaande contactpersonen een e-mail adres toevoegen. Je wilt dus een wijziging doorvoeren bij een bestaand gegeven in Profit.
Daarom moet je op hoofdniveau vaste waarden ‘Wijzigen’ vastleggen in de mapping.

Zie onderstaande print-screen ter illustratie.

Hopelijk lukt het hiermee. Mocht je echter nog vragen en/of opmerkingen hebben dan horen we dat graag.

Beste Bob,

Bedankt voor je reactie. Oké dat heb ik niet uit het helpartikel “Het aanmaken van een Hub!” begrepen. Toevallig heb ik vanmorgen met de AFAS consultant gekeken en die heeft door mij erop gewezen dat ik het veld Nummer (BcCo) en Persoon vergelijken op (MatchPer) ook moest vullen in de mapping. Dit hebben we gedaan en nu werkt het. Dus ook zonder dat we iets op het hoofdniveau gedaan hebben.

1 like

Beste Gerco,

Bedankt voor de terugkoppeling.

In het artikel “Het aanmaken van een Hub!” staat o.a. het volgende:

image

We zullen kijken of we dit duidelijker kunnen toelichten in het artikel.

In ieder geval goed om te horen dat de hub nu werkt.

1 like