Totale waarde verdelen over verschillende periodes

Bij het werken met een rooster obv uren per week in AFAS, is het niet mogelijk om gebruik te maken van de verlofintregratie. Ik wil dit oplossen door met Hubbi de verlofboeking uit afas op te halen en vervolgens de hubbi het aantal uren als loonmutatie te laten boeken in Afas. Inmiddels loopt dit geweldig goed. Ik zou echter graag nog 1 ding willen bewerkstellingen als dit mogelijk is.

Als iemand een (speciale) verlofboeking doet die een overlap heeft in maanden (bijv kortdurend zorgvelof van 27-11-2023 t/m 08-12-2023), dan zou ik het liefst de waarde pro rato verdelen over de juiste maand. Het zouden dan 2 boekingen worden neem ik aan. Hebben jullie een idee of en hoe ik dit zou kunnen bewerkstellingen? Ik zat zelf te denken aan een functie in de hubbi, maar ik kan weinig informatie vinden over het gebruik van type functie in de hubbi. Ik kom er daardoor zelf niet uit. Als er ideeën zijn om dit in de getconnector op te lossen, dan hoor ik dat ook graag natuurlijk.

Hoi @monique.vanderwart, interessante casus :smiley:.

Hieronder wat opmerkingen die je hopelijk verder helpen:

  • Via deze link vind je meer uitleg over het gebruik van functies in HubBI: Functies gebruiken in HubBI
  • Als je 2 boekingen wilt doen om de uren over de maanden te verdelen heb je 2 hubs nodig.
  • Wellicht is het handig om dan ook 2 GetConnectoren te maken. Eéntje die het gedeelte van de verlofboeking van de voorgaande maand ophaalt en ééntje die het gedeelte van de huidige maand ophaalt.

Hopelijk kun je verder aan de slag aan de hand van deze opmerkingen. Mocht het niet lukken dan kijken we uiteraard graag mee om te kijken of we tot een mooie oplossing kunnen komen.

Hoi @Bob en andere communityleden,

Ik krijg het helaas niet voor elkaar. In de getconnectoren kan ik helaas geen periode opgeven of iets dergelijks. Ik kan een begin en einddatum ophalen van de verlofboeking, maar daar is ook alles mee gezegd.

Kan ik wellicht de hub het aantal dagen tussen twee data laten tellen? Ik dacht aan functie rekenen Dag (datum;aantal) maar weet niet zeker of ik het goed vul, want ik krijg geen waarde.

Als ik het aantal dagen tussen twee data kan laten berekenen, dan zou ik de hub vervolgens wellicht ook kunnen laten rekenen door het aantal verlofuren te delen door het aantal dagen die liggen tussen de start van de verlofboeking en het einde van de verlofboeking en dan te vermenigvuldigen met het aantal dagen die liggen tussen de start van de verlofboeking en het einde van de maand (obv begin verlofboeking)

Voor het tweede gedeelte van de verlofboeking maak ik een soortgelijke hub maar dan wordt berekening aantal verlofuren / het aantal dagen die liggen tussen de start van de verlofboeking en het einde van de verlofboeking X het aantal dagen die liggen tussen begin van de maand (obv de einddatum) en de einddatum van de verlofboeking.

Is zo iets mogelijk denk je?

Hoi @monique.vanderwart, ik neem even contact met je op buiten de community om. Dan ga ik even uitzoeken of we via HubBI een oplossing kunnen bieden voor jouw vraagstuk.

De uitkomst zal ik delen via een reactie op deze community.

Hoi @monique.vanderwart,

Met een GetConnector op basis van de gegevensverzameling ‘Medewerker/verlofboeking’ is het niet mogelijk dit voor elkaar te krijgen.

Maar gelukkig is dit wel mogelijk met een GetConnector op basis van de gegevensverzameling ‘Medewerker/aan- en afwezigheid’. Deze kan naast het totaal aantal uren van de verlofboeking ook de uren per afzonderlijke dag ophalen.

Deze regels kunnen als losse loonmutatie worden ingestuurd, die op de juiste periode worden geboekt. De medewerker merkt hier niets van, omdat op de loonstrook de uren per maand op 1 regel worden getoond.